چکیده :
ترجمه ماشینی :
هدف این پایان نامه بررسی عناصر مکانی-زمانی است که به یک موتیف آیینی در کتاب دانیال کمک می کند و تأثیر آن موتیف بر الهیات کتاب را مشخص می کند.
فصل اول به بررسی اشارات و اشارات زیر به فرقه در قلمرو فضا می پردازد: کوه، پناهگاه، معبد، تاج و تخت و شهر.
تمام متونی که این ارجاعات و اشارات در آنها رخ می دهد با تحلیل های زبانی، ادبی و زمینه ای و با در نظر گرفتن سنت های کتاب مقدس و غیر کتاب مقدس مورد بررسی قرار می گیرند.
باب دوم به بررسی اشارات و اشارات زیر به فرقه در قلمرو زمان می پردازد: زمان هجرت شام، سه وقت نماز به سوی اورشلیم، سه هفته عزاداری، هفتاد سال و هفتاد هفته، ده روز عدم آلودگی.
تمام متونی که این ارجاعات و اشارات در آنها رخ می دهد با تحلیل های زبانی، ادبی و زمینه ای و با در نظر گرفتن سنت های کتاب مقدس و غیر کتاب مقدس مورد بررسی قرار می گیرند.
این فصل همچنین اصطلاحات و عبارات مذهبی و ظاهراً مذهبی زیر را که به قلمرو زمان تعلق دارند بررسی می کند: môed, 'iddan and ze man, 'ereb boqer.
فصل 3 به تشریح نقش موتیف مذهبی در الهیات کتاب دانیال می پردازد و به طور خاص فرقه را با موضوعات قضاوت، آخرت شناسی، پادشاهی و پرستش مرتبط می کند.
در نهایت، جمعبندی و نتیجهگیری، یافتهها و بینشهای مختلف بهدستآمده از این تحقیق را جمعآوری و ارائه میکند.
بر اساس شواهد ارائه شده در این پایان نامه به این نتیجه می رسد که اشارات و اشارات به کیش در مکان و زمان نقش غالبی در کل کتاب دانیال دارد.
آنها از قصد نویسنده در ارائه موضوع تعارض دو نظام فرقه ای راست و دروغ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کتاب می گویند.
همچنین نشان داده میشود که نقوش مذهبی سهم برجستهای در مضامین کلامی اصلی در دانیال دارد و نمیتواند توسط مفسر دقیق نادیده گرفته شود.
the purpose of this dissertation is to study spatio-temporal elements that contribute to a cultic motif in the book of daniel and to ascertain the impact of that motif on the theology of the book.
chapter 1 investigates the following references and allusions to cult in the realm of space: mountain, sanctuary, temple, throne, and city.
all of the texts where these references and allusions occur are examined by linguistic, literary, and contextual analyses, taking into account biblical and non-biblical traditions.
chapter 2 investigates the following references and allusions to cult in the realm of time: time of theevening offering, three times of prayer towards jerusalem, three weeks of mourning, seventy years and seventy weeks, ten days of non-defilement.
all of the texts where these references and allusions occur are examined by linguistic, literary, and contextual analyses, taking into account biblical and non-biblical traditions.
the chapter also probes the following cultic and allegedly cultic terms and phrases that belong to therealm of time: mô'ed, 'iddan and ze man, 'ereb boqer .
chapter 3 outlines the contribution of the cultic motif to the theology of the book of daniel and specifically relates cult to the themes of judgment, eschatology, kingdom, and worship.
finally, a summary and conclusions gather and present the various findings and insights gained from this research.
based on the evidence submitted in this dissertation it is concluded that the references and allusions to cult in space and time play a dominant role in the whole book of daniel.
they speak of the intention of the author to present the issue of the conflict between two cultic systems, the true and the false one, as one of the major concerns of the book.
it is further shown that the cultic motif makes a prominent contribution to the main theological themes in daniel and cannot be ignored by the careful exegete.
منبع اصلی :
https://digitalcommons.andrews.edu/dissertations/161/
پایگاه :
پ:پایگاه پایان نامه
یادداشت :
Keywords: Biblical Studies; Religion; Religious Thought, Theology and Philosophy of Religion , Daniel
توضیحات فیزیکی اثر :
428 صفحه.
نوع منبع :
رساله تحصیلی
,
کتابخانه عمومی